piątek, 18 listopada 2011

Naturhistoriska Riksmuseet



... czyli Muzeum Historii Naturalnej ...





Jest wiele miejsc w Sztokholmie w ktorych mozna milo i sympatycznie spedzic swoj wolny czas. To miejsce tutaj nie jest takie duze wiec mysle, ze male pociechy powinny rowniez spokojnie dac sobie rade choc nie gwarantuje poniewaz jak to w zyciu roznie bywa tak samo pewno z malymi pociechami, zainteresowaniami i z malymi nozkami ... :-) ...

W muzeum mozna zobaczyc rozne rzeczy ..., sa tam dinozaury, ptaki, ryby, przyroda, klimat, kosmos, czlowiek i moze cos jeszcze o czym akurat teraz nie pamietam... :-) sa rozne pomieszczenia opowiadajace o roznych dziejach i pokazujace rozne swiaty. Moim dzieciom najbardziej podobaly sie dinozaury i historia czlowieka, tym byly chyba najbardziej zainteresowane i jednym malym akwarium z rybami przy ktorym rowniez spedzili dosyc duzo czasu ...







W jednym z pomieszczen o historii czlowieka byla oczywiscie Lucy i inne postaci homo sapiens ..., byla rowniez pewna kobieta z Flores ktora spodobala sie dzieciom najbardziej, nam chyba tez ... :-) zdjecie nr 3. To odrebny gatunek blisko spokrewniony z czlowiekiem ..., znaleziona zostala nie tak dawno na indonezyjskiej wyspie w jaskini Liang Bua w 2003 roku sa jednak przeciwnicy tej teorii ktorzy twierdza, ze jest ona zwyklym gatunkiem czlowieka tyle ze cierpiala na mikrocefalie i z tego tez powodu byla malutka, drobna i wedlug nas bardzo sympatyczna ... :-)

W muzeum znajduje sie rowniez Cosmonova czyli kino w ktorym mozna zobaczyc filmy 3D. My tego tym razem nie zrobilismy gdyz w tym czasie byl film bardziej nowoczesny a chlopcy absolutnie chcieli zobaczyc dinozaury wiec film zobaczymy ale bedac w Sztokholmie nastepnym razem ... :)









Pozdrawiam wszystkich tutaj zagladajacych bardzo serdecznie a zainteresowanych zapraszam na wiecej szczegolow tutaj ...

Milego dnia i duzo, duzo slonca, nie tylko tego za oknem ... :-) ... M


13 komentarzy:

Pchełka pisze...

jak u nas na Wybrzeżu tego brakuje!!serdecznie pozdrawiam..A.

Paula pisze...

Wspaniałe miejsce. Chętnie by je odwiedziła :)
Pozdrawiam

enchocolatte pisze...

jestem pod wrażeniem, także Twoich dzisiejszych zdjęć!!! :)

MM pisze...

Istny raj dla Małych Odkrywców!

Małgorzata pisze...

Fantastyczne zdjęcia zrobiłaś :) Chłopiec i czaszki - moje ulubione. Super uchwyciłaś wyraz skupienia na małej buzi.
Moi chłopcy z pewnością też byliby zachwyceni, bo dinozaury to u nas teraz temat nr 1.
Szkoda, że Sztokholm nie leży trochę bliżej :)

maggie pisze...

Och, jejku! Zachwycające miejsce! Mam nadzieję, że kiedyś tam dotrzemy z M.
A fotorelacja bardzo zachęcająca! Zdjęcia wyśmienite! To z czaszkami faktycznie bombowe :-)
A Twoje zdjęcia ryb przed chwilką pokazałam M. - bardzo Mu się podobały!!! Oglądał z zainteresowaniem :-)

Uściski, Mamsan!

Moje miejsce na Ziemi pisze...

Świetne miejsce:) fajnie jest pokazać je dzieciom:)
pozdrawiam!

Aga pisze...

Faaaajnieee Wam!

magdalena pisze...

jestem ciekawa, jakby Jagna się zachowywała w takim miejscu ... muszę ją kiedyś zabrać do takiego oceanarium czy muzeum czy coś tam ...

Mamsan pisze...

Pchelka, ja mysle, ze mi tutaj tez..., rowniez pozdrawiam Cie serdecznie...

Paula, moze kiedys bedzie taka okazja... :-) pozdrawiam Cie...

Enchocolatte, dziekuje... :-)

Majaizgraja, dla malych odkrywcow miejsce takie to chyba marzenie... :-)

Malgosia, kiedys pisalas, ze planujesz przyjazd w te strony wiec moze jednak kiedys bedzie okazja abys sama to miejsce zobaczyla...!

Maggie, ja tez mam taka nadzieje, ze kiedys bedziesz mogla sama osobiscie te miejsce odwiedzic... Sciskam...!

Ola_83, mysle, ze to miejsce fajne jest nie tylko dla dzieci, nam tez sie podobalo ... :-) Pozdrawiam Cie rowniez serdecznie...

Aga, noooo... :-)

Magdalena, przyjezdzaj...! mysle, ze Jagnie takie miejsce tez sie spodoba...

I fajnie dziewczyny, ze piszecie... Kolorowych snow Wam zycze i udanego weeekendu ... M

Sylwia Grabinska pisze...

Ojjjj no to sie rozmarzylam, sama mam ochote to miejsce odwiedzic, szkoda ze mam az tak daleko.
Super zdjecia, wciaz sie nie moge nazachwycac twoja technika fotografowania. Uwielbiam twoje "fotograficzne opowiesci" sa rewelacyjne.
Maly i czaszki tez zrobil na mnie najwieksze wrazenie, swietnie uchwycilas jego skupienie.

Pozdrawiam cieplutko choc za oknem wieje, leje i zimno (gololedz)

lewym okiem pisze...

ciekawe co w tych glowkach sie dzije kiedy obserwuja tego typu nauke

Mamsan pisze...

Sylwia, ciesze sie ze zdjecia ktore robie podobaja Ci sie a ze do stolicy masz troche daleko wiec tym bardziej mam nadzieje, ze kiedys pojedziesz i sama te wszystkie miejsca zobaczyc..., wtedy to ja bede ogladac i podziwiac Twoje ... :-) Pozdrawiam rowniez serdecznie

Lewym okiem, tez bym chciala wiedziec ... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...